
Změny v programu vyhrazeny. Ze závažných důvodů mohou nastat až do startu jednotlivých přednášek.
This presentation will provide a comprehensive overview of how Artificial Intelligence (and Generative AI) can be used in enhance your IT service management processes and DevOps practices. A complete overview is provided of all use cases, trends and developments related to AI for ITSM.
Key topics discussed in his presentation:
How to make sense of data generated by infrastructure and applications to meet my SLA? In this presentation, we take a look into the concept application “observability” as an evolutionary step, a move from traditional application performance monitoring and its impact on IT Service Management. Presentation will help IT managers to better understand how observability solutions can improve collaboration between Dev and Ops.
So far, technology has enabled some level of self-service but hasn’t delivered the best experience. In this presentation, we will explore how organizations can revolutionize Tier 1 and live agent support with generative AI, which uses a private large language model (LLM) to engage users with a conversational approach and contextually relevant responses without compromising security.
We will not look at theoretical future of AI in ITSM, but will discuss the real technology that is already here today to enable unseen levels of productivity and user experience.
Tak aj o tom všetkom bude moja prednáška na tému Model Factory.
Vize či sny o zapojení AI: pokud jde služby pro veřejnost zejména
Pokud jde o služby pro živnostenské úřady:
Our future will feature AI, that is surely true. But what that future will actually be like is hard to know and expectations and predictions are often influenced by our own current ideas and opinions. This talk will be a personal perspective based on over 40 years of service management, and observing how common sense and learning from other experiences has not always been among ITSM's major strengths.
AIOps – “Why are organisations not using Machine Learning to significantly reduce their MTTR yet?”
Automation and AI can be a cost-effective way to manage IT incidents, allowing employees to focus on more high-value work. In this talk, we will cover what AIOps is, its business value, the current state of AIOps, vendor vs real market view, what are the blockers to adoption, and the journey customers typically take to achieve it successful adoption.
Managing customers through a limited number of interfaces is unfortunately too short of a jump. Customer satisfaction and fulfilling SLA’s don’t align, Service Managers are perceived as order takers and not consultants for strategic business decisions. The role of the BRM has a stronger standing, is not based on IT (and not on ITIL at all) and will make a real difference. I will show examples and career paths how to get there.
Prezentace je zaměřena na platformu ServiceNow a její implementaci AI řešení. Během prezentace projdeme jednotlivé fáze IT Service Managementu a na praktických příkladech vysvětlíme, jak různé implementace AI pomohou zvýšit spokojenost koncových uživatelů, efektivitu (nejen) Service Desku a celkovou efektivitu IT Service Management procesů. Prezentace se soustředí na IT Service Management, ale bude ukázáno i využití AI mimo IT Service Management, např. při psaní kódu.
V přednášce se zaměříme na roli a význam projektového řízení v kontextu dynamických změn, kterými prochází současná společnost. Zamyslíme se, jaké vlivy a výzvy přinášejí moderní trendy a technologické inovace do oblasti projektového řízení. Zvláštní důraz bude kladen na transformaci role projektového manažera a jeho adaptace na nové požadavky. Rozebereme, jak nové technologie změní práci nejen projektového manažera, ale i celých týmů. Představíme si aktuální trendy, vize i praktické příklady. Získáte inspiraci a přehled o tom, jak se projektové řízení adaptuje na současné výzvy.
Přednáška přinese pohled na úspěšné řízení změn nejen v informačních technologiích. Zaměří se na strategie implementace nových systémů, procesů a technologií s důrazem na minimalizaci odporu a optimalizaci adaptace pracovníků. Přednášející se zaměřuje na klíčové faktory úspěšného change managementu, včetně efektivní komunikace, angažovanosti týmu a vytváření podpůrného prostředí pro inovace. Účastníci získají praktické nástroje pro úspěšné provádění změn v IT prostředí a budou se moci inspirovat konkrétními příklady a best practices.