Změny v programu vyhrazeny. Ze závažných důvodů mohou nastat až do startu jednotlivých přednášek.
ITIL Jak implementovat jde nad rámec teorie a poskytuje organizacím praktické způsoby, jak provést změnu. Tato sekce zkoumá, jak lze vzorce zahájení, řízení a provedení aplikovat k překonání nejistoty, vyvážení kontroly a agility a udržení lidí v centru transformace. Účastníci zjistí, jak učinit pokyny ITIL skutečně proveditelnými a udržitelnými v komplexních reálných kontextech.
V posledních třech letech zaznamenala skupina Allwyn významný růst, který si vyžádal zásadní transformaci podnikového IT. Jako ředitel pro IT Infrastructure & Business Applications jsem vedl mezifunkční iniciativu zaměřenou na přizpůsobení IT procesů v úzké spolupráci s odděleními lidských zdrojů a financí. Naším cílem bylo zajistit, aby IT nejen drželo krok s rozvojem podnikání, ale také přinášelo hmatatelnou hodnotu našim interním partnerům.V této prezentaci se podělíme o praktické poznatky z naší cesty: Jak jsme přepracovali IT procesy, aby podporovaly měnící se potřeby personálního oddělení. Výzvy spojené s přizpůsobením IT očekáváním byznysu během rychlého růstu. Implementace nových nástrojů a technologií, které posilují personální a finanční oddělení a přinášejí jim hodnotu. Poučení z podpory kultury přizpůsobivosti a partnerství. Skutečné výsledky: měřitelné přínosy pro oddělení lidských zdrojů, finance a širší podnikání. Účastníci získají praktické strategie pro řízení transformace IT zaměřené na lidi, se zaměřením na spolupráci, agilitu a přinášení byznys hodnoty.
Funkční, praktické modely řízení změn a role CIO/CTO jako lídra změn. Vhled do postoje lidí ke změnám a jak se vypořádat s přirozeným odporem. Klíčové principy pro budování flexibilních, odolných a inovativních týmů. Lídr digitální éry nejen pasivně přijímá nadcházející výzvy, ale aktivně hledá příležitosti a podílí se na procesu společného vytváření hodnot v oblasti IT a byznysu. A samozřejmě motivuje lidi k tomu samému.
Prezentace ukazuje, jak odolnost podporuje inovace. Týmy rostou díky „obyčejné magii“ – spolehlivým rutinám, důvěryhodným vazbám a zdrojům – a dokážou se přizpůsobit i pod tlakem. Inovaci definuji jako nový nápad, který se realizuje za účelem vytvoření hodnoty. Vyžaduje psychologickou bezpečnost a možnost poučit se z chyb. Podle Amy Edmondsonové: preventivní chyby, selhání související se složitostí a inteligentní (učební) experimenty – plus jak na ně reagovat. Na závěr uvedu konkrétní tipy pro komunikaci a první kroky.
ITSM se nachází na křižovatce. Kdysi bylo ITSM zlatým standardem pro správu IT služeb, dnes je však často vnímáno jako zátěž spojená s dodržováním předpisů, která není v souladu s rychlostí a očekáváními dnešních digitálních organizací. V této sekci prozkoumáme, jak se může ITSM vyvíjet, aby zůstalo relevantní a přínosné. Nabízí praktické, progresivní přístupy, které lépe odpovídají moderním pracovním postupům, agilním týmům a designu zaměřenému na uživatele.
Změna je nevyhnutelná. V těchto dynamických časech je nepřijímání změn jako běžné praxe receptem na neoptimální poskytování služeb nebo ještě něco horšího. V této prezentaci prozkoumáme, co dělá změnu hnací silou a co z ní dělá vaši nejhorší noční můru. Na základě mých zkušeností v oboru objevíme rozdíl mezi „silou změny s otazníkem“ a „silou změny s vykřičníkem“ a jak využít sílu změny ve vaší organizaci.
Ve světě, kde změna je jedinou konstantou, jak mohou organizace zůstat agilní, aniž by ztratily kontrolu? V této inspirativní a praktické přednášce Linda Tonkes, generální ředitelka CM Partners a spoluautorka mezinárodně uznávané metodiky CATS CM, odhaluje, jak struktura může agilitu skutečně podporovat, místo aby ji brzdila. Na základě reálných zkušeností v oblasti správy služeb a smluv Linda ukazuje, jak se smlouvy mohou stát účinnými nástroji řízení, které podporují přizpůsobivost, spolupráci a tvorbu hodnot. Vysvětluje, jak propojení správy služeb, správy smluv a schopnosti přizpůsobovat se umožňuje týmům sebevědomě reagovat na změny bez chaosu a třenic.
Bezpečnostní systémy bývají často složitější než samotné hrozby. Přitom účinná ochrana dat může být postavena na jednoduchých principech, správné detekci, kontrole přístupu a schopnosti rychle reagovat. Prezentace ukazuje, jak se na bezpečnost dívat strategicky a s rozumem, ne s panikou.
V příspěvku shrnuji čtvrtstoletí práce v ITSM. Od víry v klíčovou roli precizních procesů jsem se přes fascinaci rychlým vývojem nástrojů, které do sebe metodiky integrují, posunul k poznání, že rozhodující jsou lidé. Platí to i v době generativní AI, jež svádí k iluzi, že odborníky snadno nahradí, případně že se díky ní může stát každý člověk specialistou na úrovni PhD. Nic však není vzdálenější pravdě. Pro ilustraci výše řečeného uvedu několik konkrétních příkladů z praxe.
Evropská regulace a byrokracie stojí podniky miliardy a zatěžuje inovace – dá se z toho vyváznout? Moderní umělá inteligence se stává nejen výzvou, ale i šancí, jak „torpédovat“ zbytečné papírování, zpětnou kontrolu anebo třeba nahradit nesmyslnou legislativu. S humorem i zdravým skepticismem rozkryjeme, kde je AI pouze novým zdrojem další byrokracie a kde má potenciál přinést změnu a zjednodušení.
Moje profesní kariéra byla vždycky jako klikatá cesta. Jedním z klíčových úkolů v rámci mých různých pracovních pozic bylo podporovat migraci systémů z mého pracoviště do centrály společnosti nebo jednat jménem centrály a přesouvat místní systémy do centrálních lokalit, a to bez ohledu na mé různé role v těchto projektech. Rád bych poukázal na podobnosti a rozdíly v těchto zkušenostech, poučení, které jsem z nich vyvodil, a možná i na některé závěry. Příběh bude sledovat mé skutečné zkušenosti a skončí mým současným úkolem, kterým je dohlížet na IT transformaci československé skupiny, kde mohu sdílet pouze určitá témata, ale i tak jich bude dost.
V dnešní realitě neustálých změn fungují lídři jako nervový systém organizace – překládají narušení do směru. Úspěch nezávisí na vyspělosti procesů, ale na lidských schopnostech a mikrolídství: každodenních činnostech, které udržují jasnost, klid a výkonnost. Objevte, jak vést transformaci prostřednictvím lidské energie a adaptivního rytmu.
Obchodní a technologické prostředí se rychle mění. Umělou inteligenci přijímáme rychleji, než se naučíme ji ovládat. Naše plány zastarávají ještě předtím, než je začneme realizovat. Naše transformační snahy selhávají nebo přinášejí neočekávané výsledky. Svět VUCA, ve kterém žijeme a pracujeme, vyžaduje odlišný přístup k řízení a správě, a ITIL by měl tuto poptávku řešit. Efektivní správa digitálních produktů a služeb v komplexním světě, kde koexistujeme s umělou inteligencí – to je to, čeho ITIL pomáhá dosáhnout. Roman ukáže a vysvětlí, jak na to.
#TheESMGuide nabízí strukturovaný přístup k Enterprise Service Management zaměřený na lidi. Tato sekce se zabývá tím, jak překonat skryté překážky v lidech bránící změnám, budovat důvěru a podporovat kulturu připravenou na transformaci. Dozvíte se, jak empatie, hodnoty a mezigenerační strategie mohou podpořit úspěšný vývoj služeb v oblasti IT a byznysu.
Ne všechny transformace jsou úspěšné – proč? Protože dobré úmysly nejsou strategií. Na základě skutečných případů a získaných zkušeností Zuzana odhaluje, co se stane, když se organizace transformují bez jasné vize, plánu a účelu – a jak umístění lidí do centra pozornosti mění odpor v připravenost a úsilí v trvalou transformaci.
Společnost Pluxee, která se před necelými dvěma lety oddělila od skupiny Sodexo, již více než deset let transformuje svůj tradiční obchod s papírovými poukázkami na model digitálních plateb a aplikací. Před více než čtyřmi lety se společnost Pluxee vydala na cestu globalizace služeb a standardizace svého provozního modelu. Tato transformace zahrnovala zavedení standardizovaných procesů ITSM a změnu nástrojů ITSM – dvakrát – přičemž automatizace byla přijata jako základní princip.
Zúčastněte se této prezentace a seznamte se s výzvami, získanými zkušenostmi a úmyslnými i neúmyslnými chybami, s nimiž se společnost během této transformace setkala. Zjistěte, jak tyto zkušenosti formují budoucnost ITSM společnosti Pluxee.



Technologie je dokonalá, budget sedí, harmonogram taky. Přesto projekt zamrzne a spadne do „Modré obrazovky změny“. Proč? Protože se snažíme instalovat nejmodernější aplikace do zastaralého operačního systému – naší firemní kultury.
Poznejte, jak snadno může Process and Task Mining na platformě ServiceNow odhalit vaši skutečnou procesní situaci. Skutečný případ z oblasti pojišťovnictví ukáže, jak byl Task Mining v rámci ITSM použit k analýze toho, jak pracovníci IT servisu rozdělují svůj čas. Podívejte se, jak datové analýzy odhalují neefektivitu, automatizují rutinní práci a podporují neustálé zlepšování.
Většina rámců ITSM se zaměřuje na lidi a procesy, ale opomíjí kontext, ve kterém organizace působí. Korupce, nedostatek kompetencí v klíčových rolích a skryté mocenské struktury často podkopávají i ty nejlepší transformační iniciativy. Stejně jako Porterova analýza zdůrazňuje vnější prostředí, organizace potřebují nástroje k analýze svého vnitřního kontextu – nevyslovených faktorů, které ovlivňují úspěch nebo neúspěch. Tato sekce odhalí, jak uznání a řešení těchto realit může proměnit transformaci z iluze v reálný dopad.
Chci se s vámi podělit o své zkušenosti s rolí projektového manažera, koordinátora, případně programového manažera, manažera změn a někdy i krizového manažera. Ať už se tato role nazývá jakkoli, klíčovou roli hrají vaši kolegové, lidé, se kterými pracujete, způsob, jakým s nimi komunikujete, míra empatie, kterou v sobě máte, schopnost navrhnout přijatelný kompromis, odpustit prokrastinaci a být přiměřeně asertivní.
Nová zpráva PMI Project Success Report zpochybňuje starý projektový trojúhelník. Objevte, jak je nyní úspěch definován dodanou hodnotou a dopadem na zainteresované strany. Tato sekce zkoumá nejnovější poznatky a nabízí praktické kroky k jejich uplatnění ve vašich změnách a projektech.
Řešíme ochranu kritické infrastruktury, důležitých informačních systémů, chráníme byznys atd.
Zapomínáme ale na tiché oběti, které jsou zároveň silnými útočníky.
Zapomínáme na civilní obyvatele s jejich digitalizovanými domácnostmi.
Kde jsme udělali chybu?
Může být změna úspěšná, pokud se zaměříme pouze na technické nebo sociální aspekty? V komplexních adaptivních systémech, jako jsou naše organizace, nikoli. Změna zahrnuje několik dimenzí – od psychologie a dynamiky týmu po procesy, kulturu, vztahy, architekturu a dopady na ekosystém. Tyto dimenze se navzájem ovlivňují složitými způsoby. Budu zkoumat, jak tyto vzájemné souvislosti formují výsledky a proč zanedbání jakékoli dimenze vede k neúspěchu. Smysluplná změna vyžaduje holistický pohled, který respektuje plnou komplexnost organizační reality.